صفر تا صد همه چیز در مورد تریلی‌ های کفی

صفر تا صد همه چیز در مورد تریلی‌ های کفی

صفر تا صد همه چیز در مورد تریلی‌ های کفی

تجهیزات بسیار زیادی در صنعت و تجارت به کار برده می‌شوند که از آنها اصولاً برای حمل بار و حمل و نقل کالا‌ها به خوبی استفاده می‌گردد. یکی از این تجهیزات تریلی است که لوازم یدکی تریلی از اصلی‌ترین لوازم آنها جهت کارایی مطلوب به حساب می‌آید. تریلی‌ها در انواع گوناگون هستند. تریلی کفی یکی از آنها به حساب می آید. اصولاً تریلی‌ های کفی خود از متریال گوناگون ساخته شده و دارای ویژگی‌ های و کارایی‌ های متفاوتی هستند که در این نوشتار قصد داریم به بررسی آن پرداخته و اطلاعات کامل در رابطه با صفر تا صد همه چیز در مورد تریلی‌ های کفی در اختیار شما قرار دهیم.

منظور از تریلی کفی چه نوع تریلی است ؟

سوالی که ممکن است برای شما پیش آید این است که چرا به این نوع تریلی کفی گفته می‌شود یا اصلاً تریلی کفی چیست؟ در پاسخ باید گفت یکی از رایج‌ترین تریلی‌ های موجود، تریلی های کفی هستند که قسمت باربری آن دیوار ندارد و در واقع برای جابجایی اجسامی که خیلی کوچک و کارتونی بوده مناسب نیستند. این تریلی به خاطر اینکه روباز می‌باشد طرفداران خاص خود را پیدا کرده است. همچنین از چرخ‌ها و تایر های مستحکم و مقاومی هم برخوردار می‌باشند که پره چرخ تریلی آنها نسبت به دیگر تریلی‌ها متفاوت است. اصولا از این تریلی برای حمل و جابجایی بارهای سنگین ولی با حجم بالا استفاده می‌شود، به همین دلیل کارایی بسیار زیادی دارد.

صفر تا صد همه چیز در مورد تریلی‌ های کفی

جنس اصلی کفی‌ های تریلی‌ های کفی

چون تریلی‌ های کفی به حمل بارهایی با وزن بالا ولی حجم کمتر می‌پردازند، باید حتماً جنس قسمت کفی آن از استحکام بسیار خوب و مناسبی برخوردار باشد. به همین دلیل این کفی‌ها را از چوب‌های چند لایه می‌سازند. سپس با روکش‌های مخصوص و محکمی آنها را می‌پوشانند. البته چوب‌های آنها چند لایه بوده و اصولاً ضد آب هستند. هر کدام از این لوازم را می توانید از فروشگاه‌ های لوازم یدکی تریلی خریداری نمایید. قطعه‌ های فلزی که در ساخت کفی این تریلی به کار برده می‌شود، جز فلزات یا همام فلز های خیلی محکم است.

تفاوت تریلی‌ های کفی و کامیون‌ها

حال با این اوصاف ممکن است برای بسیاری از افراد این ذهنیت ایجاد گردد که تریلی‌ های کفی و کامیون‌ها یکی بوده و دارای یک استفاده می‌باشند، در حالی که چنین نیست. این دو ماشین با هم تفاوت‌ هایی دارند. اولین تفاوت آنها در چرخ‎ های آن است. تریلی‌ها اصولا 14 یا 18 چرخ هستند ولی کامیون‌ها چیزی حدود 12 چرخ یا 10 چرخ می‌باشد. دومین تفاوتی که می‌توان برای آن ذکر کرد، میزان بار حمل کننده آن است. کامیون‌ها حدود 10 تا 15 تن بار حمل می‌کنند ولی تریلی‌های کفی 24 تن بار را حمل خواهند کرد. سومین تفاوت در طول و ارتفاع آن است. طول تریلی‌ها 12 متر و طول کامیون‌ها 7 متر می‌باشد. البته جز این موارد، پره چرخ‌ های تریلی هم با کامیون‌ها متفاوت می‌باشد.

کاربرد تریلی‌ های کفی

تریلی‌ های کفی تنها برای بار های سنگین مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، بلکه برای حمل کانتینرهای سنگین و همچنین حمل بارهایی که دارای ارتفاع غیر استاندارد می‌باشند، بسیار گزینه مطلوبی هستند. در میان آنها اصولاً تریلی‌های کفی برای حمل وسایلی که حجم کمتری دارند، ولی دارای وزن بالای هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته لوازم یدکی‌ های تریلی نسبت به دیگر کامیون‌ها بسیار مستحکم‌تر هستند تا بتوانند توانایی حمل این نوع بارها را داشته باشند. ماشین‌ها و خودرو هایی که سنگین هستند و یا تجهیزات راه و جاده سازی را به راحتی با تریلی کفی حمل و نقل می‌کند.

انواع لوازم یدکی‌ های تریلی کفی

این تریلی علاوه بر اتاق و کفی خود تریلی دارای یک سری لوازم و متعلقات هستند که در ادامه به صورت مختصر به آنها اشاره می‌کنیم.

  • برخورداری از سیستم‌های EBS که این سیستم از واژگونی تریلی‌ها جلوگیری به عمل می‌آورد.
  • دارای گل گیر های نیم دایره به تعداد 6 عدد
  • دارای پره‌ های چرخ تریلی از جنس های مستحکم
  • داشتن یک حلقه زاپاس و محل مناسب برای قرار دادن آن
  • مجهز به سیستم‌های اعلام هشدار جهت پایان یافتن لنت ترمزها
  • هر کدام از این لوازم و متعلقات یک وظیفه خاص را به عهده خواهند داشت که در صورت نبود کار تریلی‌های کفی را لنگ خواهد کرد.

ابعاد و وزن تریلی‌ های کفی

ابعاد و اندازه طول تریلی‌ های کفی از 13500 میلی متر تا 13900 میلی متر متغیر می‌باشد، اما اندازه مفید آن همان 13500 میلی متر است. یعنی باید طول آن حتماً 13500 میلی متر باشد تا موثر واقع گردد. عرض آن هم از 2300 تا 2550 متغیر است، اما متخصصان در این زمینه عرض مفید برای آن را 2300 میلی متر می‌دانند. از نظر ارتفاع هم باید گفت همه آنها دارای 2090 میلی متر ارتفاع هستند. وزن خود تریلی‌ها بدون بار چیزی حدود 6170 کیلومتر است اما در صورتی که با روی آن قرار گیرد، متناسب با وزن آن بار محاسبه می‌گردد. پس با اطلاع نسبت به کار برد جنس ابعاد و وزن می‌توانید برای حمل بار های متناسب با آن به راحتی اقدام نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *